lördag, mars 27, 2010

Duracellkanin ...

Min hjärna tog semester i samband med krocken men jag trodde verkligen inte att den hade sååå många sparade semesterdagar ...
Är helt urpumpad, denna vecka har verkligen varit tuff.
Visst har jag sovit dåligt innan krocken med, men jag har ALDRIG varit så här trött. Jag är trött 24 timmar om dygnet, skulle kunna somna stående ...

Var på provtagning i början på veckan. Där upptäcktes ett lite för högt cortisol :S eller lite och lite, referensvärdet ligger mellan 250-750, mitt värde var 1256 :O
Och så klart tar det på kroppen ... SUCK ...

Finns energi på eBay eller ???

Känns som om jag gör mitt livs vandring. Jag vandrar in i ett annat liv, för mitt liv är det då INTE. Det här är en helt ny/annan värld för mig. Plötsligt sa det bara pang och jag gick från hysterisk duracellkanin hög på druvsocker till tom, HELT TOM ... POFF!


Alliansen förespråkar sin arbetslinje. "Alla skall med".
Oavsett om du är sjuk eller på annat vis inte kan delta i arbetsmarknaden så skall du producera som en Duracellkanin.
Det är bara att jobba. Oberoende om vissa delar av din kropp inte kan producera så skall du göra det ändå. Och det är ju det jag gjort, jag har försökt vara "duktig". Vilket nu resulterat till att min kropp går på högvarv för att klara smärtan. Binjurarna producerar cortisol, och cortisol gör dig till allt annat än en duracellkanin ...

Min kropp klarar tydligen inte av detta tempo som alliansen vill att jag ska hålla :( Vad händer nu ? Ska jag kasseras för att siffrorna skall "stämma" ???

Inga kommentarer: